Direktlänk till inlägg 9 december 2010

INSPIRATION av Emilia Bergström

Av Norr Distans - 9 december 2010 18:50


Vad gör man egentligen när vintern blir alldeles för mörk, för kall och för tung?
när energin tar slut och hela kroppen skriker VILL INTE?
 
Jag brukar se det som så att jag har två rimliga realistiska alternativ
 
antingen så ger jag upp, låter hästen vila, lämnar kvar henne i hagen och så stressar jag mig igenom stallgörat så att jag tillslut kan få komma hem och landa framför någon halvkass komediserie på trean. Inte för att det gör mig varken muntrare, piggare, eller mer tillfreds med livet, utan för att min norrländska björn-mentalitet säger att det är dags att stänga av hjärnan, dra ned persiennerna och gå i Ide.
 
eller
så tar jag mig i kragen, klär omsorgsfullt och strategiskt på mig alla vinterplagg jag äger, tar med mig hästen ut ur hagen och ser till att vi åtminstonde tar oss en promenad i lugn och ro, för sakens skull.
När jag sedan kommer hem och får landa så byter jag ut den halvkassa komediserien mot gamla hästböcker och häst-idoler, läser på om allt möjligt vad gäller hästhållning, glor på inspirerande youtube-klipp med Stacy Westfall och K.F Hempfling, kollar igenom gamla bilder på mig och min häst och gottar mig i hur långt vi faktiskt kommit tillsammans.
Och tro det eller ej, men det är oftast här jag helt plötsligt hittar inspirationen och orken till ännu en vinter med uppdragna persienner. Så kommer jag på mig själv med att sitta och planera och drömma och längta igen.
 
Nu faller det sig inte alltid så att jag väljer det sist nämnda alternativet, men jag försöker iallafall ha i åtanke att björnarna trots allt sover bort halva sina liv, och fick jag välja, så skulle jag hellre liknas vid en lycklig liten hare. :)
 

 
 
Ingen bild

anna s

11 december 2010 12:01

Tack för den texten - den piggade upp!;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norr Distans - 6 juli 2011 23:02

Föreläsning om Klassisk Ridnig och AlexanderteknikHej och välkomna till en föreläsning om Klassisk Ridning ochAlexanderteknik med Lena Danius och mig.Vi håller till på Öbacka fredagen d 29 juli kl 18-20 och tillsammans medvåra respektive presentation...

Av Norr Distans - 4 juli 2011 23:08

NU är tiden spikad, vi drar igång kl 09.00 på förmiddagen, söndag den 10 juli!Ryttarna kommer att rida i mindre grupper längs en uppmärkt slinga, och fotgängarna står redo att lyssna på puls i stallet!eftersom vi delar upp hästarna kommer även ryttar...

Av Norr Distans - 20 juni 2011 16:42

"Hej! Jag är en 24 årig tjej som ska jobba i Luleå i sommar, från midsommar till mitten på augusti, bor o pluggar normalt sett i Uppsala. Om någon har en extra häst och vill ha ridsällskap i sommar så får du gärna höra av dig. Jag har haft egen häst ...

Av Norr Distans - 24 maj 2011 16:00

Hej, mitt namn är Jenny Krispinsson och jag är född 1988 i Boden. Där har jag bott större delen av mitt liv, bortsett från tre år i Piteå under gymnasietiden där jag läste naturbruksprogrammet med inriktning hästhållning på Grans naturbruksskola. Eft...

Presentation

Är du också nyfiken och intresserad av distans ridning? Mejla oss för mer info! :)
distansinorr@hotmail.com

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards