Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Presentation av Jenny K

Av Norr Distans - 24 maj 2011 16:00

Hej, mitt namn är Jenny Krispinsson och jag är född 1988 i Boden. Där har jag bott större delen av mitt liv, bortsett från tre år i Piteå under gymnasietiden där jag läste naturbruksprogrammet med inriktning hästhållning på Grans naturbruksskola. Efter att ha jobbat inom vården ett par år läser jag sedan hösten -09 programmet Jordens resurser med statsvetenskaplig inriktning på Luleå tekniska universitet. Tillsammans med min sambo och vår Norrbottenspets Järva bor jag från och med juni 2011 i en lägenhet Luleå.


Hösten -06 fick jag min första egna häst efter att ha ridit sedan jag var åtta år. Alzina som hon heter var då ett fyra månader gammalt arabföl och redan då en ganska speciell och bestämd tjej. Vi har kämpat på genom åren och nu blir hon fem år detta år (2011). Zina har fortfarande ganska starka åsikter om det mesta men är i grund och botten en trevlig häst. Det allra roligaste med Zina är att hon är väldigt lättlärd och positiv till arbete samt kvick i både tanke och kropp. Zina är inkörd, inriden och utställd en gång. Vi tränar för närvarande på hemma med dressyr, lite hoppning och för det mesta långa och mysiga turer i skog och mark.


Jag gjorde under min tid på Grans praktik i Flen hos Prinsens araber där de bland annat höll på med distansritt och jag blev riktigt intresserad. En ridsportgren där min favoritras, arabiska fullblod, passar in perfekt känns väldigt lockande liksom uthållighetstesten och vistelsen ute i naturen.


                        


                                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norr Distans - 6 juli 2011 23:02

Föreläsning om Klassisk Ridnig och AlexanderteknikHej och välkomna till en föreläsning om Klassisk Ridning ochAlexanderteknik med Lena Danius och mig.Vi håller till på Öbacka fredagen d 29 juli kl 18-20 och tillsammans medvåra respektive presentation...

Av Norr Distans - 4 juli 2011 23:08

NU är tiden spikad, vi drar igång kl 09.00 på förmiddagen, söndag den 10 juli!Ryttarna kommer att rida i mindre grupper längs en uppmärkt slinga, och fotgängarna står redo att lyssna på puls i stallet!eftersom vi delar upp hästarna kommer även ryttar...

Av Norr Distans - 20 juni 2011 16:42

"Hej! Jag är en 24 årig tjej som ska jobba i Luleå i sommar, från midsommar till mitten på augusti, bor o pluggar normalt sett i Uppsala. Om någon har en extra häst och vill ha ridsällskap i sommar så får du gärna höra av dig. Jag har haft egen häst ...

Av Norr Distans - 19 maj 2011 23:59

NORRBOTTENS DISTANSRYTTARFÖRENING bjuder in till ÖPPET medlemsmöte!   Alla är välkomna, både ni som redan är medlemmar och ni som funderar på att bli eller för er som helt enkelt bara är nyfikna på vilka vi är! Anna o Kerstin kommer att del...

Presentation

Är du också nyfiken och intresserad av distans ridning? Mejla oss för mer info! :)
distansinorr@hotmail.com

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards