Alla inlägg under december 2010

Av Norr Distans - 9 december 2010 18:50


Vad gör man egentligen när vintern blir alldeles för mörk, för kall och för tung?
när energin tar slut och hela kroppen skriker VILL INTE?
 
Jag brukar se det som så att jag har två rimliga realistiska alternativ
 
antingen så ger jag upp, låter hästen vila, lämnar kvar henne i hagen och så stressar jag mig igenom stallgörat så att jag tillslut kan få komma hem och landa framför någon halvkass komediserie på trean. Inte för att det gör mig varken muntrare, piggare, eller mer tillfreds med livet, utan för att min norrländska björn-mentalitet säger att det är dags att stänga av hjärnan, dra ned persiennerna och gå i Ide.
 
eller
så tar jag mig i kragen, klär omsorgsfullt och strategiskt på mig alla vinterplagg jag äger, tar med mig hästen ut ur hagen och ser till att vi åtminstonde tar oss en promenad i lugn och ro, för sakens skull.
När jag sedan kommer hem och får landa så byter jag ut den halvkassa komediserien mot gamla hästböcker och häst-idoler, läser på om allt möjligt vad gäller hästhållning, glor på inspirerande youtube-klipp med Stacy Westfall och K.F Hempfling, kollar igenom gamla bilder på mig och min häst och gottar mig i hur långt vi faktiskt kommit tillsammans.
Och tro det eller ej, men det är oftast här jag helt plötsligt hittar inspirationen och orken till ännu en vinter med uppdragna persienner. Så kommer jag på mig själv med att sitta och planera och drömma och längta igen.
 
Nu faller det sig inte alltid så att jag väljer det sist nämnda alternativet, men jag försöker iallafall ha i åtanke att björnarna trots allt sover bort halva sina liv, och fick jag välja, så skulle jag hellre liknas vid en lycklig liten hare. :)
 

Av Norr Distans - 5 december 2010 21:17

 Hej allihopa!


Det har varit lite dålig uppdatering här på sistone, men det beror endast på mig (petra) Jag har haft lite fullt upp och har inte riktigt hunnit med internet världen.


Men vi är då fortfarande igång, vi håller för tillfället på att bilda förening som förhoppningsvis kommer vara klart detta år.

Sen ser vi fram emot 2011, som kommer innehålla många kurser, föreläsningar och hästträning! Vi hoppas på att många kommer vilja bli medlemmar och träna med oss. Ju fler vi blir dessto roligare blir de!


Ibland kan det ju gå lite trögt med träningen nu under vintern då vi har mörka och kalla dagar, så ni kan väl mejla in era vintertips på hur ni håller igång träningen så lägger jag upp det här på bloggen. Vi alla behöver inspireras ibland! Träningstips, stalltips, ja allt möjligt. Mejla!

Av Norr Distans - 5 december 2010 21:00

Precis, vi höll ju en föreläsning i hedgården den 20/11. Det kom runt ca 40 pers för att lyssna o prata lite häst. Blev en mycket lyckad dag med mycket intressanta föreläsare. Gott fika och god stämning bland folket och självklart många hästdisskutioner!  Det var ju då vetrenär Anna Semren som pratade om skador och rehab, hur vi ska förebygga och behandla skador. Sist men inte minst var det ju då Kerstin Kemlen, utbildad Equine Podiatry som pratade om hästens fötter, om dom klarar det vi begär av dom. Skickade även runt på lite döda hästars fötter för att visa oss. Tror nästan alla ville hem o rycka av skorna på sina hästar och studera hoven! Toppen dag och vi ser fram emot nästa föreläsning!

Presentation

Är du också nyfiken och intresserad av distans ridning? Mejla oss för mer info! :)
distansinorr@hotmail.com

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards