Direktlänk till inlägg 5 december 2010

KICK OFF FÖRELÄSNINGEN SUCCE!

Av Norr Distans - 5 december 2010 21:00

Precis, vi höll ju en föreläsning i hedgården den 20/11. Det kom runt ca 40 pers för att lyssna o prata lite häst. Blev en mycket lyckad dag med mycket intressanta föreläsare. Gott fika och god stämning bland folket och självklart många hästdisskutioner!  Det var ju då vetrenär Anna Semren som pratade om skador och rehab, hur vi ska förebygga och behandla skador. Sist men inte minst var det ju då Kerstin Kemlen, utbildad Equine Podiatry som pratade om hästens fötter, om dom klarar det vi begär av dom. Skickade även runt på lite döda hästars fötter för att visa oss. Tror nästan alla ville hem o rycka av skorna på sina hästar och studera hoven! Toppen dag och vi ser fram emot nästa föreläsning!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norr Distans - 6 juli 2011 23:02

Föreläsning om Klassisk Ridnig och AlexanderteknikHej och välkomna till en föreläsning om Klassisk Ridning ochAlexanderteknik med Lena Danius och mig.Vi håller till på Öbacka fredagen d 29 juli kl 18-20 och tillsammans medvåra respektive presentation...

Av Norr Distans - 4 juli 2011 23:08

NU är tiden spikad, vi drar igång kl 09.00 på förmiddagen, söndag den 10 juli!Ryttarna kommer att rida i mindre grupper längs en uppmärkt slinga, och fotgängarna står redo att lyssna på puls i stallet!eftersom vi delar upp hästarna kommer även ryttar...

Av Norr Distans - 20 juni 2011 16:42

"Hej! Jag är en 24 årig tjej som ska jobba i Luleå i sommar, från midsommar till mitten på augusti, bor o pluggar normalt sett i Uppsala. Om någon har en extra häst och vill ha ridsällskap i sommar så får du gärna höra av dig. Jag har haft egen häst ...

Av Norr Distans - 24 maj 2011 16:00

Hej, mitt namn är Jenny Krispinsson och jag är född 1988 i Boden. Där har jag bott större delen av mitt liv, bortsett från tre år i Piteå under gymnasietiden där jag läste naturbruksprogrammet med inriktning hästhållning på Grans naturbruksskola. Eft...

Presentation

Är du också nyfiken och intresserad av distans ridning? Mejla oss för mer info! :)
distansinorr@hotmail.com

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards