Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Presentation av Petra

Av Norr Distans - 28 oktober 2010 22:10

Hej allihopa!


Nu är det dax för oss alla distansritts-intressanter att presentera oss, så jag kör igång så hoppas jag att ni andra hakar på ;)


Mitt namn är då Petra Lindström och jag är 23 år gammal. Bor tillsammans med min sambo och alla våra djur ute i degerbäcken.

För lite mindre än ett år sen så köpte vi oss en jord/skogsbruks fastighet, ett riktigt (trevligt)  projekt. Äntligen skulle min dröm om eget stall på gården gå i uppfyllelse. Vi gjorde först iordning huset och nu håller vi på med stallet för fulla muggar och målet är att hästarna ska kunna stallas in om ngn vecka.

Förutom dom 4 hästarna som går på gården så har jag 2 st hundar och 1 katt.

I framtiden hoppas jag både på höns och får, men jag måste bearbeta sambon lite först! ;)

Min andra dröm är att jag i framtiden kan jobba hemma på gården med något, och då allra helst med djuren. Men vi får se vart allting bär!


Jag har hållit på med hästar sen jag var liten, och min första häst fick jag när jag var 16 år gammal. Det var den osäkra, elaka och rent utsagt av galna Svartbäckens Girl. Det var ett tufft jobb i början, men vi har nu hållt ihop i 7  år. Åren har bestått av blod svett och tårar men även mycket skratt, glädje och lycka. Hon är en helt annan häst idag och hon har lärt mig allt jag kan. Med facit i hand så kunde jag inte haft en bättre första häst. Hon är helt klart min käraste vän och hon kommer få bo kvar hos mig i hela hennes liv. Nu kallas hon till vardags för Gullan och hon är då ett varmblodssto på 11 år. Hennes favorit är helt klart dom långa turerna i skogen speciellt där hon får arbeta och ta i, vilket hon älskar. Att driva kor tycker hon även om då hon är ledarstoet själv så hon vet precis hur hon ska göra för att flytta korna.


  


  


Min andra häst skaffade jag sommaren -09. Hittade en annons på blocket på ett litet sött fuxsto med stor vit och sned bläs på 2 år. Jag var ju bara tvungen att fara o titta på henne. Vet inte om jag egentligen skulle ha en till häst men efter att jag varit o hälsat på henne så visste jag att det var meningen att hon skulle bo hos mig. Jag har aldrig stött på en sån cool unghäst tidigare. Vi har haft ett magiskt år tillsammans hittils och jag hoppas på mååånga fler. Finns ingenting som bekymmrar eller skrämmer den där hästen. Nyfiken, pigg, alert och vill vara med på ALLT! En riktigt nicke nyfiken! Inridningen började i sommras och som jag misstänkte så var det inga som helt problem. Var som om hon inte gjort annat. Yamakazi är ett korsningssto på nu 3 år, pappa: arab och mamma: varmblod. Tror väldigt mycke på den här hästen i framtiden!


  


  


Den tredje hästen är relativt ny i flocken och kom till oss i sommras. Det är ingen minde än varmblods valacken Midnight Tap. Han är 10 år gammal och har precis pensionerats från travet. Det är jag och min mamma som köpte honom tillsammans då jag försöker få henne att komma igång med "hästeriet" igen. Så än så länge promenerar dom runt i skogen och försöker lära känna varandra och tar då och då en ridtur också. Men målet är att försöka få med dom på distansridningen också!


  


  


Vi har ju även äran att ha Pelle Rigas och Barbara inackorderade hos oss. Pelle och Gullan har hållt ihop nu till och från i över 6 år så när vi nu byggde stall så var det en självklarhet att dom skulle få gå tillsammans igen. Hästarna kommer mycket bra överens och Pelle är en mycket trevlig häst att ha o göra med!

Barbara är också intresserad av distansridning vilket är perfekt då vi kan sporra och peppa varandra!


Distansridningen intresserar mig för att jag tycker det är en trevlig träning och tävlingsform. Visst är det kul o rida/träna/tävla på ridbana då och då. Men den riktiga lyckan för mig o mina hästar finns i skogen. Så vad passar då bättre för oss än distansridning?


Tack för mig och hoppas vi ses i skogen!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norr Distans - 6 juli 2011 23:02

Föreläsning om Klassisk Ridnig och AlexanderteknikHej och välkomna till en föreläsning om Klassisk Ridning ochAlexanderteknik med Lena Danius och mig.Vi håller till på Öbacka fredagen d 29 juli kl 18-20 och tillsammans medvåra respektive presentation...

Av Norr Distans - 4 juli 2011 23:08

NU är tiden spikad, vi drar igång kl 09.00 på förmiddagen, söndag den 10 juli!Ryttarna kommer att rida i mindre grupper längs en uppmärkt slinga, och fotgängarna står redo att lyssna på puls i stallet!eftersom vi delar upp hästarna kommer även ryttar...

Av Norr Distans - 20 juni 2011 16:42

"Hej! Jag är en 24 årig tjej som ska jobba i Luleå i sommar, från midsommar till mitten på augusti, bor o pluggar normalt sett i Uppsala. Om någon har en extra häst och vill ha ridsällskap i sommar så får du gärna höra av dig. Jag har haft egen häst ...

Av Norr Distans - 24 maj 2011 16:00

Hej, mitt namn är Jenny Krispinsson och jag är född 1988 i Boden. Där har jag bott större delen av mitt liv, bortsett från tre år i Piteå under gymnasietiden där jag läste naturbruksprogrammet med inriktning hästhållning på Grans naturbruksskola. Eft...

Presentation

Är du också nyfiken och intresserad av distans ridning? Mejla oss för mer info! :)
distansinorr@hotmail.com

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards